I väntan på...

Jag kommer ofta på mig själv att alltid vänta på något. Ikväll är det ju till exempel Melodifestivalen som gäller, nu när det är final å allt. Det har hos oss varit något av en helig tradition att följa, men i år har jag bara kollat delfinalerna lite nu och då. Spännande att se om det blir någon favorit som tar hem segern eller om det kan vara någon helt otippad. Det som för min del förtagit lite av den musikaliska glädjeyran i detta evenemang tycker jag är att det nu ska dansas och hända mer runtomkring artisterna hela tiden, med blinkande ljus som framkallar epileptiska anfall eller huvudvärk. Har jag fel? Tidigare satt en jury och lyssnade på låtarna enbart, utan att se artisterna. Låter som en gammal stofil, men vore inte det bättre? 
 
 
Kul om Sundsvalls Yohio vinner må jag säga. 
 


 
 
Annars känns det som om jag och fler med mig ofta längtar framåt eller lever kvar i det förflutna, men det är väl just i detta nu vi ska vara, i själ, kropp och i tanke. 
 
Kjell Haglund alias "Själens krigare", har i en av sina hemsidor skrivit ner en hel del om hur vi kan leva vårt liv här och nu.   http://www.kjellhaglund.com/index.php/skapa-dig-ett-nytt-liv  
Tyckte det här var lite bra tips och tankar kring hur vi kan jobba med just detta: 
 
LEV HÄR OCH NU
 
  1. Lev en sekund i taget. Gårdagen kommer aldirg mer igen. Morgondagen har du inget löfte om. 
  2. Den här sekunden är allt du har. Tiden är din dyrbaraste gåva. Tid kan aldrig återkallas när den väl är försvunnen. 
  3. Tid kan aldrig sparas. Detta ögonblick är den sanna tid som existerasr.
  4. Genom att säga JA till det som är viktigt i ditt liv och NEJ till det som är oväsentligt rör du dig framåt i riktning mot det du vill uppnå i livet. 
  5. Använd din tid på bästa möjliga sätt. Det är de små dagliga besluten som för dig närmare eller längre från dina drömmar hur du vill leva, vara och agera i livet. Du ska handla NU. För det är bara handling som göra att drömmar bli verklighet. 
  6. Vad du gör nu bestämmer vad du blir i nästa ögonblick.
  7. Varje dag är en ny början, ett äventyr att leva. 
  8. Precis som en skultpör formar leran eller en målare som med varje penseldrag skapar en blild så skapar du med varje handling du utför ditt eget mästervärk. Och gör det NU!!!
Sätt igång och träna nu vetja! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0