Kungen 75

Förstår inte att jag är så elak så jag inte kunde hedra denne man igår när han skulle ha fyllt 75. Jag gör det nu istället. Ett stort Grattis på din högtidsdag med förhoppning om att du har firat riktigt på ett lugnt och stillsamt sätt där du är! Du är kungen av alla och kommer så alltid att vara. En på något sätt odödlig liten människa. Började fundera på mina kreativa sidor igen. Elvis har ju gjort så väldigt många otroligt vackra sånger med tänkvärda texter. Lurar på att sätta ihop mitt familjegäng och spela in några av dessa och göra en coverskiva. Den kanske hinner bli klar till den 16 augusti, så kan vi hedra honom igen på hans dödsdag. Eller vaddå? Tror ni inte att han och hans vänner skulle bli glada då? Syrran, dotra och jag på lite sång som kompas av pappa och mågen på dragspel och gitarr eller piano. Kanske jag har hunnit öva lite på mitt framtida munspel åsså.  Nä, det är nog som så att skämtet är ett bra vapen mot sorg, för vet ni vad? När jag ser den här killen så blir jag faktiskt riktigt ledsen. Han borde ha fått bli äldre och inte 42 som jag själv är idag, han borde ha fått vara lycklig och han borde i allra högsta grad gett 17 i drogerna. VILKET för övrigt gäller alla människor, inte bara en sådan uppmärksammad artist som han var! Men är inte han ett exempel på att det går att komma HUR långt som helst bara man är tillräckligt inne på det? Han föddes minsann inte in i en artistfamilj som hade mycket gratis. Fick jobba emot både oförstånd och fördomar medan han skapade sin egen musik, sin egen image. Så kära Elvis, min allra största idol genom tiderna... med ett färskt minne av hur jag som 10-åring fick bli smärtsamt medveten om din död... Tack för allt du har gjort, för allt du betyder för så många människor och vila i frid! Å tack mamma och pappa för att jag fick komma till världens ljus på Aron-dagen, när rockkungen firade sin namnsdag! Det betyder säkert att vi har det där speciella bandet emellan, kungen och jag, ja sannerligen, är det inte så. Dessutom har vi väl våra amerikanska emigrerade släktingar i Mississipi, där han föddes. Varför åkte vi aldrig och hälsade på dem?

Elvis Presley 8 jan 1935- 16 aug 1977

Vilken är just din favoritlåt med Elvis? Skriv gärna i kommentarer och berätta och i så fall om det är något speciellt som hände när du hörde den första gången eller vad du tänker på nu?


Varsågoda, nu sätter vi oss ner och gråter en stund medan vi minns Elvis och alla andra som är oss kära!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Suspicious mind är min favvo, haha. men jag är inte så kunnig på Elvis området även om han skrev en del väldigt coola låtar. Det låter skitbra det där med att ni ska spela ilag för att hedra honom, men bäst vare nog att ni ska spela ilag. :D hoho. Tror det blir kalas. Spännande osså. Oscar kan göra allt samtidigt, det är lugnt det. Men dragspel kan han dock icke? hmm. Spännande som sagt.

2010-01-10 @ 00:43:46
URL: http://thepuzzle.blogg.se/
Postat av: Jag

En fråga bara... vaddå NI? Jag skriver väl att du ska vara med å sjunga, kan jag tro. Å kanske vi måste låta Jerry-man vara med på ett hörn också. Men det blir ju så fel när han tar upp en Johnny Cash låt. Hm. Jaja, man kan ju låta galenskaperna och fantasin flöda när man ändå är på gång liksom. Varför du väljer Suspicious mind beror nog på att den passar in på dig, du misstänksamma. Ja, vi kör, ser fram emot övningarna där du är en självklar del, Jenna!

2010-01-10 @ 01:17:42
Postat av: Jessica

In the getto är bäst! :) och apropå kortet på syskonen Jx3 så ångrar jag så här i efterhand att jag inte tog dem i färg. Det hade ju varit riktigt fint med ert röda hår.

2010-01-10 @ 11:48:16
URL: http://www.frejafidili.blogspot.com
Postat av: Jag

Haha, det röda håret som man alltid velat förträngt, Jessica! Å det hade skurit sig mot vår röda vardagsrumsvägg. =) Nä, men det är supersnyggt med svartvitt tycker jag. För övrigt håller jag nog med... In the ghetto tillhör mina favoriter mä.

2010-01-10 @ 11:59:06
Postat av: Mor Majvor

Hur har du tid att tänka på Elvis, du med allt i görningen, jobb, pluggning, familj och en massa annat? Lite sur blev jag allt, varför får inte mågarna och jag vara med på skivan? Okay, vi haffar Jerry och spelar in En med Johnny Cash, inget mer med det. Fantisera vidare, det är bra för hälsan.

2010-01-10 @ 18:12:16
Postat av: Jag

Haha mamma, Elvis är en viktig person förstår du väl och angår liksom ALLA, DÄRFÖR får man tid över till honom. Jag menar... hur många kungar känner man så inför? Funderade faktiskt på er, klart att du ska vara med, men mågarna dina? Nej tack! De får vara med och bära studioanläggningen möjligen. Men kanske Cash á la Eklöf/Lång/Norberg skulle slå också? Ja, jag fantiserar vidare... gör det du mä, himmel vilka friskusar vi ska bli! =)

2010-01-10 @ 22:10:45
Postat av: Jannice

Ja, klart vi ska göra en skiva. Piece of cake... :)

För övrigt håller jag nog med Jennifer när det gäller bästa låten. Så vitt jag kan komma på gillar jag nog Suspiscious mind bäst, jag också.

2010-01-12 @ 11:36:43
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: Mor Majvor

Glömde skriva vilken Elvis-låt som är bäst. Helt klart Judy är bäst. Den är inte så känd, men kanonbra.

2010-01-13 @ 10:59:59
Postat av: Jag

Nä, den är nog inte känd för i min värld är det ju Tommy Körberg som sjunger den! OK, den kanske heter "Judy, min vän" den! Å Jenna & Jannice, VARFÖR just den? Hm. Så hör du av dig syster när vi kör igång med skivan va?

2010-01-13 @ 19:01:32
Postat av: Jannice

Den är bara bra, helt enkelt. Och vi kanske inte känner till så många låtar heller. Egentligen skulle man nog ta och lyssna igen en massa Elvis. Jag tror jag ska ta och fixa det. Och du, DU får höra av dig när vi ska köra igång med skivan... :)

2010-01-13 @ 19:40:08
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: Hockeyfrugan

In the Ghetto är helt klart min favorit. Blir tårögd nästan varje gång jag hör den.

2010-01-17 @ 18:28:16
URL: http://livetmedprinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0