Förstår ju inte!

Jag kan helt enkelt inte begripa hur alla människor bara bloggar hela tiden. Har de verkligen sådana innehållsrika liv eller sådan fantasi? Eller handlar det om att alla är helt utan prestationsångest, vilket jag istället "lider" av? Tycker liksom att jag ska ha något att säga, men det har jag som regel inte. OK, jag är världsbäst på att pladdra, men det är inte riktigt samma sak.

Lite har väl i alla fall hunnit hända i mitt liv nu. Till att börja med så har vår familj blivit komplett igen (förutom Simba, gokatten). Alla barnen är hemma, inklusive dotra med pojkvän som flyttat hem från Irland. Sedan har jag läst färdigt min kurs i "Alkohol och droger i arbetslivet", vilket känns skönt, men det har varit en bra kurs. Inväntar bara kommentarer och betyg. Fick efter detta chansen att påbörja en Miljöterapiutbildning, vilken jag hoppade på idag, tillsammans med ett riktigt härligt gäng! Det kommer att bli toppen! Konstigt att man på äldre dagar kan bli så vetgirig. Jag undrar vad som händer med mig egentligen. Har även anmält mig till en liten distanskurs med spännande innehåll. Förutom detta är jag nu ombud "för hela världen" i Svenska kyrkan, vilket förpliktar, eller hur?

Så... lite boktips kanske. Just nu har jag påbörjat "Medvetenhet - den nya valutan" av Brandon Bays (känd som Resan-författaren) & hennes livspartner Kevin Billett. Boken har jag beställt genom Livsenergi. Blir intressant att gå igenom och i synnerhet om jag gör de övningar som följer med. Det går ut på att få ett rikare liv och att säga "ja" till min egen storhet minsann. DET ser jag fram emot. Inte en dag för tidigt tycker jag! Skulle gärna lära mer av "RESAN" också.

Något annat kul är att jag i veckan fått min praktikant på jobbet. Det är lärorikt, inspirerande och roligt, måste jag säga. Kul med nya bekantskaper och nya utmaningar, för det är viktigt att en praktikperiod blir så givande som möjligt. Hoppas jag lyckas med detta och förmedla vikten av en socionoms och i synnerhets skolkurator yrkesroll.

Jaha, det var lite smått om min vardag. Intressant va? Nä, precis, HUR GÖR MAN EN BLOGG INTRESSANT? Nu ska jag i alla fall äta lite soppa, som gubben av någon skum anledning tycker vi ska frossa i. Hm. Det får bli en ostsmörgås till åtminstone.

Slutord: Mamma, du äger!

Ha en trevlig helg alla ni båda som läser min blogg! =)

Kommentarer
Postat av: Katri

Jag tog åt mig av din trevlig-helg-hälsningen, så jag är en av "ni båda". Fast jag vill ju hellre att vi umgås på riktigt och inte såhär :)

2010-01-23 @ 10:39:20
Postat av: Mor Majvor

Jag vet inte vad jag ska skriva som kommentar, men det är ju på plats att tacka för främmande idag. Tänk att det är första gången i år vi ses och det kan väl anses som konstigt för alla, men naturligtvis finns det en förklaring på det och huvudsaken är att det nu blir ändring på det. Synd bara att man inte kan ge som nyårslöfte att man ska vara frisk.

2010-01-23 @ 19:40:18
Postat av: Jag

Men KATRI, du är ju ute i cyberrymden en hel del du, vad kul! Ja, jag håller med... när ska jag komma till dig tro? Idag har jag i alla fall varit duktig och tagit mig till mina föräldrar, som jag inte heller varit och träffat, trots eller kanske på grund av, omständigheterna. Suck. Men... det blir bättre. Snart ses vi! Å tack för idag mor och far! =) Pappa, jag kommer med munspelet så fort det bytt ägare i affären! HAHA

2010-01-23 @ 21:41:49
Postat av: Jennifer

Tkr de känns som att det är mkt som händer i ditt liv nu jag :) Fortsätt att blogga på detta viset mamma. Jag är ju super duktig på att blogga sj så ja tkr ja ha rätten att klaga? :P Hmm...

2010-01-24 @ 11:23:30
Postat av: Jessica

Todiloo. Jag är en riktig tok-bloggerska, anser inte att jag har särskilt mycket att berätta om egentligen men jag skriver ibland flera inlägg per dag om allt från "idag har jag pysslat" till idag har jag jobbat och är arg" :) jag tycker om att skriva helt enkelt :) dessutom blir mina bloggföljare (läs mamma och kompis, hi hi) så glada när jag uppdaterar. På frågan hur man gör en blogg mer intressant svarar jag bilder! tycker det är nice med bilder. så fram med kameran eller goggla runt på bildjakt :)

2010-01-24 @ 17:17:10
URL: http://www.frejafidili.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0