Det som göms i snö...

...kommer upp i tö. Är inte det ett härligt vårtecken så gott som något? Jag känner mer och mer hur våren tilltalar mig, med fågelkvitter och snösmältning. Däremot har nog min bild av TAKRAS för alltid förändrats från en trivsam vårhändelse till ett skräckscenario, fastetsad på näthinnan. För någon vecka sedan när jag pratade med min mamma i mobilen, spankulerade jag fram och tillbaka utanför vårt hus. Jag lät blicken vandra och plötsligt frös den till is! Det tog en stund innan jag riktigt förstod vad det var jag stirrade på. Där vid husplinten låg Simba, vår älskade saknade mellankatt, min egen "halsduk". Han försvann den 29 december (på sonen Jerrys födelsedag) och även om jag någonstans vetat att han är borta för gott, så har hoppet ändå funnits att han skulle kunna komma tillbaka. Den här dagen släcktes dessa tankar dock på ett extremt brutalt sätt. Vi vet ännu inte vad som har hänt. Kanske kära Simba hoppat rakt in i takraset och kvävts under snömassorna, eller så kan han ha blivit påkörd och krupit mot sitt hem och lagt sig där för att dö. Hur ska vi någonsin få veta? Jag kan bara försäkra er om att jag aldrig skrikit så högt som då, vilket jag vill be min stackars mamma om ursäkt för, hon som befann sig med sitt öra i andra änden av luren. Så det jag vill säga med detta inlägg är helt enkelt... allt som dyker upp efter vinterhalvåret är inte bara gamla fjolårslöv eller det som kastats mot bättre vetande i naturen... det kan tyvärr vara något betydligt mer värdefullt, som en trogen liten familjemedlem som gått till de sälla jaktmarkerna. Känner att jag vill tillägna detta inlägg till Simba, som vi haft hos oss under så många år. VILA I FRID SIMBA och TACK FÖR ALL KÄRLEK DU GETT, SÅ OSJÄLVISKT och KRAVLÖST! DU KOMMER FÖR ALLTID FINNAS I VÅRA MINNEN!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Älskade Simba! <3 Minns när vi precis hade fått honom och jag kutade iväg med det lilla knytet i skogen o försökte komma på ett passande namn men hittade inget...

Måste ha varit som en marddröm för dig att hitta honom sådär! Fy sataan! Kan eller vill inte ens föreställa mig!!!

Så typiskt att just du skulle hitta honom också!



Är iaf jätte glad för uppdatering - ÄNTLIGEN! Ser nu fram emot fler! Hoppas detta är starten massa inlägg inom snar framtid... :D



<3

2010-04-21 @ 01:15:22
URL: http://thepuzzle.blogg.se/
Postat av: mamma

Håller med dig om att det blev en chock för när du sa att du hittat Simba trodde jag att han "kommit hem". Men när jag så blev tvärdöv på mitt vänstra öra förstod jag att så var inte fallet. Hur som helst tycker jag att det var skönt att veta läget hellre än att gå och undra. Håller med Jennifer att det var ju typiskt att just du skulle hitta honom.

2010-04-21 @ 12:38:32
Postat av: Jennifer

hahahaha, jag är helt säker på att du hellre vill bli mormor till en svart stor kille än till en gullig liten bebis!



Är helt övertygad! :)

2010-04-22 @ 14:24:48
URL: http://thepuzzle.blogg.se/
Postat av: Jag

Jennifer... nä! =)

2010-04-22 @ 16:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0