Lyckohand

Jag har precis fått en symbolisk bild skickad rakt in i hjärtat. Den var inte avsedd bara för mig, utan den finns för alla som vill titta in på bloggen http://thepuzzle.blogg.se förstås. (Oj, nu har jag nog hänvisat till denna tre gånger)! Blir så glad över bilden av en liten fyrklöver, som förmedlar lycka och hopp. Det kändes som om det var just det jag behövde och inget annat. I samma veva får jag även ett godkännande med en finfin kommentar på min inlämningsuppgift i socialpsykologin, från min avsnittsläre. Kan det inte vara så att den lilla gröna, vackra, flerbladiga lyckosymbol faktiskt var med och trixade till det lite? För hur är det man säger... tron kan försätta berg. Jag väljer i alla fall att lita till denna fyrklöver som förmedlar lycka och hopp. Hur väljer ni att göra?

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/980462/images/2009/lyckohanden_56625485.jpg

Här kan ni själva se den lyckans hand som rubriken står för. Bilden betyder extra mycket för mig, eftersom det är min kära dotter som håller den lilla växten i sin hand. Må den irländska lyckan för alltid vara med er, Jennifer och Oscar!



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det är så häftigt att ngt så litet kan betyda så mkt. Den har ju en sån stor innebörd. Hoppas att alla de vi plockade är med oss ikväll nu bara...



Tack min söta mamma för lyckönskan! :) Love u!! KRAMAAAR!

2009-10-11 @ 19:24:49
URL: http://thepuzzle.blogg.se/
Postat av: Mamma J

Det får vi verkligen hoppas, mycket tur och lycka vill vi ha. Helst till hela världen såklart! Plocka så det räcker och blir över vetja. Nu har jag skickat iväg min uppgift, tog längre tid än jag trodde, så nu ser jag snart i syne av trötthet. Så sov gott du och alla andra! Kram!

2009-10-12 @ 01:02:20
Postat av: farsan

Hej spyflugan. Jag vill bara tala om att jag är inte rädd för spindlar, men det är onaturligt att ha så många ben.

Hälsningar från farsgubben!

2009-10-12 @ 20:12:15
Postat av: Jag

Nämen, VARFÖR spyfluga? De är ju jätteäckliga ju! Å du är VISST rädd för dem! ERKÄNN! Kul att du har hittat till min lilla hörna åsså förresten! =)

2009-10-12 @ 20:27:52
Postat av: Pia

Hej och hå!

Vad roligt att du tittade in med ett hej, och tack för de fina orden om min blogg. :) Ett litet design-freak är jag nog och har tålamod till att pilla på i timmar haha.



Lycka är nånting som man inte kan få för mycket av, lycka är nånting som alla borde få känna.



Kram Kram

2009-10-12 @ 23:02:35
URL: http://pialouize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0