Vem väljer du?

En äldre cherokee lärde sina barnbarn om livet. Han sa till dem: “Ett slag pågår inom mig. Det är ett fruktansvärt slag mellan två vargar.

 

Den ena vargen representerar rädsla, ilska, hat, avundsjuka, besvikelse, beklagelse, girighet, arrogans, självömkan, skuld, förbittring, underlägsenhet, lögn, falsk stolthet, överlägsenhet och ego.

 

Den andra vargen stod för glädje, fred, kärlek, hopp, dela med sig, lugnet, vänskap, ödmjukhet, vänlighet, empati, givmildhet, välvilja, ärlighet, medlidande och tro.

 

Samma slag pågår inom dig och varje människa också.”

 

 Den vise cherokeens barnbarn tänkte en stund. Då frågade ett av barnen sin farfar:

“Vilken av vargarna skall vinna?”

 

Den gamle cherokeen svarade bara: “Den som du matar.”

 

"En hyllning till den fria vargen, vars avtryck för evigt inristats på min underarm"


Kommentarer
Postat av: heli

sannaste jag läst på länge!vilken väljer man att mata,,det goda kan man ju alltid hoppas,,

2009-05-10 @ 17:52:42
Postat av: Jag

Visst är det så Heli? Å när det gäller dig så vet jag att du matar ENBART det goda! Kram på dig!

2009-05-10 @ 20:46:00
Postat av: Jennifer

Åh nu blev din tatuering plötsligt ännu finare :)

2009-05-15 @ 12:25:15
URL: http://jennaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0