Såpbubbla!

Tidigare idag när jag satt och pratade med Jennifer (älskade dotter) i telefonen, så såg jag en bild på såpbubblor. Det slog mig hur otroligt vackra de är. De innehåller regnbågens alla färger och är sköra på ett kraftfullt vis. Då kom jag på en supergalen tanke: Jag skulle inte vilja befinna mig i en såpbubbla, fy så tomt och innehållslöst, men däremot vara en! Jamen tänk er... ni har ett vackert, färggrannt yttre och ert inre skyddas av en hinna. Alla kan spegla sig i er och alla tycker om er. Ni kan flyga högt och känna er fria, som regel i sällskap med goda vänner. Kan det bli bättre? =)

  

"Livet är en vacker såpbubbla. I döden ser du hur tom människans bubbla är."
Carl Von Linné



                   

Kommentarer
Postat av: Barn nr 1 :P

As vråål härligt inlägg... Kanske bara för att jag älskar bilder i kombo med texten!? Texten får liksom större betydelse då tkr jag... Så ut o knäpp bilder på alla vackra saker du ser i naturen nu tkr jag o dela med dig av dom :)



Men fin text vare vilket som JU! :D:D

2009-05-21 @ 21:56:05
URL: http://jennaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0