Vårsol

En vårsol som glittrar över mängden av gnistrande, vit snö medan fåglarna kvittrar. Kan ni tänka er in i den bilden, den känslan? Idag har jag fått uppleva den. Kom på mig själv att jag inte alls ville läsa boken jag hade med mig ut, istället satt jag i min stol på bron och bara log mot solen och livet. Så kan det vara och det är just sådana stunder vi ska lämna plats för i vår stressade och så ofta världsfrånvända tid. Kanske är våren på väg ändå, trots den kyla som varit för bara någon dag sedan? Någonstans under snödrivorna vill frön vakna och växa till nya liv, knoppar väntar otåligt på att få brista och blomma ut till det de är avsedda för. Då kommer genast följdtanken... Vad är meningen med dig och mig? Vilken är vår livsuppgift? Även jag är likt knopparna otålig på att få veta varför jag föddes och vad som förväntas av mig. Spännande, men det är bara att öppna ögonen och oss själva för att följa med på vår egen resa. Anmäl er till en pilgrimsvandring eller en retreathelg i tystnad, börja meditera eller varför inte bara andas! Kan även rekommendera filmen och/eller boken om "Mosekoden".

Jag är den, jag är

Kommentarer
Postat av: Jennifer

vad fint du beskriver det. Om man stannar upp och verkligen andas in våren, riktigt tänker såsom du beskriver det om knopparna som otåligt väntar på att få växa, då är nog våren den allra finaste tiden. Solen som vill ta sig fram alltmer och naturen som förbereder sig för att ta fram all skönhet som finns omkring oss på sommaren. Älskar när du bloggar, fortsätt:) (Ska se mosekoden idag by the way)

2009-03-14 @ 17:30:30
URL: http://jennaaa.blogg.se/
Postat av: Jag

Tack gumman, det värmde. Ja, jag ska försöka skärpa mig och blogga mer. =) Kram på dig!

2009-03-14 @ 17:38:23
Postat av: Moa/Jennas vän:)

Jag tror alla föds med ett syfte, vilket är oförutsägbart, när man har uppnått sitt syfte så är det dags att lämna det jorderliga livet och fortsätta in i det spirituella. Det blir vad man gör det till!

Jag tänkte lite på slutet!

"Jag är den jag är"

Bra att du skriver det, bra att du förmedlar, det. Du är den du är, antingen får man ta dig som du är eller gå vidare!

Utrota Jantelagen! Tyvärr är vårat samhälle uppbyggt på Jantelagen, vilket gör mig frustrerad! Att vi lär oss att tycka illa om oss själva, för att det inte är acceptabelt att ha ett gott självförtroende i många fall! Vi lär oss att kritisera i stället för att visa våra goda egenskaper och fördelar vi egentligen har! FEL FEL FEL!

BTW gillar din blogg, den är fruktansvärt bra!

//Kramar Moa

2009-03-19 @ 10:35:09
URL: http://moosing.blogg.se/
Postat av: Karin W

Hej min vän, nu har jag hittat igen dig!

Du skriver så bra och är djupare och klokare än jag nånsin kommer att bli, man får lite att tänka på här hos dig! det kan vara bra som komplement jag blir lätt insnöad av alla matbloggar som jag läser!

Sköt om dig , jag tittar in igen.

Kram Karin

2009-03-22 @ 18:53:04
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Jag

Vad glad jag blir över era kommentarer! Kram på er! Hoppas jag kommer mig för att blogga vidare, lite oftare än nu. Hm.

2009-03-22 @ 22:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0