Reslust

Jag har precis kommit hem från en tripp med färjan Cinderella, "känd" från TV. (Inga program spelades dock in denna helg, ska tilläggas). Vill bara berätta detta och uttrycka min tacksamhet över att få åka tillsammans med ett sådant härligt gäng. Vi var 10 personer från mitt arbete som först åkte buss mellan Sundsvall och Stockholm. Även där fick vi möjlighet att träffa fantastiska människor och stämningen var verkligen den bästa. En otrolig känsla när människor törs och vill öppna sig för okända och direkt kunna bli "bundisar" med glimten i ögat. Tror inte att jag någonsin skrattat så mycket som under dessa två dagar. En liknande resa skulle jag gärna göra igen, under dessa förutsättningar. Jag såg då i alla fall inte till några bråk eller sura miner, utan allt har flutit på precis så som man kan önska. Det gjorde alltså även färjan, även om det gungade oroväckande ett tag. Pinsamt nog så tycker jag att det är riktigt jobbigt och skrämmande med rörelser ute på havet, mitt sjömansblod till trots. Min farfar, farfarsbror, pappa och min egen bror har samtliga varit sjömän under långa perioder och haft det som livsstil, medan jag min stackare är livrädd för vatten. Rastlösheten är dessvärre densamma, känslan av att få "komma iväg". Skulle gärna resa omkring mycket mer, eller varför inte ha ett resande arbete? Men det skulle betyda att jag skulle byta bort det jobb och de arbetskamrater jag har idag, vilket jag verkligen inte skulle vilja vara utan. Så, kom ihåg att hitta på något med era vänner! De är viktiga, det gäller att både stifta nya bekantskaper som att hitta på roligheter med arbetskamrater och andra. Njut av livet så länge du kan i goda vänners lag!

"En äkta vän står aldrig i vägen för dig , om du inte råkar vara på väg nedåt"

Kommentarer
Postat av: Katri

Välkommen tillbaka till Sveriges land! Låter som en riktigt härlig resa med lite gung på köpet!!

Ja, och vännerna ska man vara rädd om och göra nå kul tillsammans med.

2009-03-29 @ 21:28:50
Postat av: Lina

Låter som en rolig och mysig resa! Och äntligen uppdatering, jag har väntat! :)

2009-03-29 @ 23:03:22
Postat av: Dotter

Är osså rastlööööööööööös!!!

Uppdatering förresten, yippie!

2009-03-30 @ 20:35:18
Postat av: Anonym

Men Katri, va kul att du har hittat hit. Ja, ni andra åsså såklart. OK Katri, vad ska vi hitta på för bus?

2009-03-30 @ 21:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0