Jag = en twittrare?

Sådärja, nu kan jag även lägga till ordet "twittrare" som rubrik över vem tusan jag är! Idag har nämligen mitt fumlande över tangenterna lett mig in på en smått vansinnig och oförutsägbar väg till denna främmande värld. Ett konto är registrerat och nu är det meningen att jag även där ska kunna säga vad jag pysslar med eller komma med lite kloka inlägg, men förhoppningsvis och kanske framförallt, kasta mig in i diskussioner med många spännande människor därute. Några har jag bestämt mig för att följa och däribland SJÄLVKLART Dalai Lama, mannen som jag för flera år sedan beslutade mig för att ta med på en öde ö, om den frågan blev aktuell. Anledningen till det valet är ju att det omöjligt går att välja en enda av alla sina fantastiska familjemedlemmar, så det är bara tvunget att se lite utanför. Denna nutida Lama är ett utmärkt val; han är trygg, klok, humoristisk och ofarlig. =) Förutom honom har jag valt att följa Oprah Winfrey, denna fantastiska människa som jobbat sig fram till en otroligt framgångsrik pratshow, vilken förövrigt jag kan se på TV just nu. Mark Levengood är en annan riktig goding som det är omöjligt att inte bli glad av. Djupa tankar, vågar sticka ut, trots ett lugn över hela sig. Såg honom på en föreläsning här i närheten för några år sedan och där växte en otrolig respekt fram för denne man. Jag imponeras av människor som har något att säga och dessutom också kan föra fram det på ett naturligt och intressant sätt. NÄR ska jag bli sådan? Magnus Betnér är ännu en som vågar stå för sina åsikter, men han är lite av en motpol, eftersom han är betydligt tuffare och mer rakt fram, dock en frisk fläkt med många "sanningar" i bagaget. Pink är den enda artisten jag hittills satt upp som en följare, hennes musik och texter fångar mig. Slutligen har jag även lagt till några hjälporganisationer som ONE, Save the Children, Unicef och WWF. Min avsikt är nämligen att mitt twittrande inte ska vara ett forum för ytligt pladder, jag är ointresserad av vad andra människor bär för kläder eller vilka modeller som är i hetluften. Vi får se vad det blir, men om någon vill bidra med lite tips och idéer så ska ni veta att jag tacksamt tar emot dessa! På återhörande!

Kommentarer
Postat av: Jag

Tillägg: Läs Jonas Gardells twitter-inlägg! Han får en att studsa av garv i soffhörnan! Det är ännu en av mina "followers", alltså... han följer såklart inte mina inlägg, om nu någon trodde det. =)

2011-11-04 @ 17:12:18
Postat av: Lillasyster

OMG, har du börjat blogga igen? Och twittra? Shit pommes frites, alltså! =) Då kanske det är dags att engagera sig i twitter också, så att jag kan följa dina säkerligen djupa meningar... =)

2011-11-05 @ 15:39:58
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Sorry, du blir grymt besviken syster! Inga djupa konversationer där inte... för mig själv! Hur gör man för att någon ska idas följa ens funderingar då Jag menar, det finns ju bra många intressanta människor i det där forumet. Shirley MacLaine har närapå 12 000 som följer henne t.ex. Jaja, en vacker dag kanske även jag blir kändis. =)

2011-11-05 @ 23:07:16
Postat av: Jennifer

Twitter? Så modern blir ja aldrig! Underbart att du börja blogga mamma o räkna med en trogen läsare här!:) Underbart att inspireras av människor o plocka godbitar från olika folk!

2011-11-05 @ 23:57:09
URL: http://jennala.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0